POSTED: 2009-01-25 @ 18:29:24     Comment here (0)

En kjempe grei uke..!

Handbollsfeber? Tydligen är det en perfekt förfest om man vill skaffa sig en ljuvlig fylla! För att förklara torsdagen så startade den med en skön uppvärmning där de rutinerade österrikarna säg fräschast ut men det skulle visa sig att även dessa kunde stupa. En snabb attack mot den svaga högerkanten där en känd ölfabrikant skyltade med reklamskylter gjorde susen och spelhumöret var strax uppe på topp igen. En lång timeout i Kålleskön ledde till en snabb kontring mot Lunds nation och penthouse. Väl därinne kände man sig som i en gurkburk, efter nästan 40 min av väntan på vatten började den hårda pressen av armhöjningar och tävlingsinstinkten tog över handen. En matpaus och massor utav vingliga steg senare slutade kvällen på tre olika efterfestställen. Behöver jag säga att NR gick hem först, NH däckade och AP mös med några pene jenter.

Som tur var var det ingen handboll på fredagen och kvällen kunde stillsamt avnjutas... Trodde vi! Men ikke! Många öl, pokerhänder och irländska folkdanslåter senare spoonade NR och NH tillsammans. Eftersom NR är lite mera kvinnlig i sitt sätt (t ex sitter ner på toan osv) så fick NH möjligheten att vara "Store spoon". Höjdpunkten på kvällen var vid klockan fyra och i slutet av pictionaryt när NR skulle rita upp skalbagge. Först ritar han en sköldpadda och pekar på skalet. Den borde jag ha fattat! Men när han skall rita bagge så ritar han två människor och lite noter. Ivrig försöker han poängtera det geniala i bilden men med en mutad bildlärare i gymnasiet så är det korsade strecken aningen svårtydda. När tiden rinner ur timglaset säger: "Men du gillar ju Let's Dance, det är ju Laila Bagge" Vaaaa?!?! Hur långsökt är inte det liksom? Sen är ju pictionary rätt svårt ibland, försök med att rita exekutionspluton. Hahaha!

Lördagen kunde såklart bara sluta på ett sätt, inte ens en tragisk handbollsförlust kunde inte hejda ett bra slut på den första löningshelgen i 2009! Den ena platsen ledde till den andra och slutet gott allting gott. Ett par konstateranden kunde dock göras:
1. Åtminstonne åtta personer kan sova gott i lägenheten
2. Lämna aldrig ut telefonnummer till tjejer som ger intrycket "Jag skulle operera fast mig vid dig om jag kunde, och om jag inte kunde räcker det med att bara följa efter dig en jävla centimeter bakom ryggen hela kvällen"
3. Italienare är inga engelsktalande personer men fan så trevliga
4. Åldern är ett nummer. Ditt mobilnummer är ett nummer. Skillnaden är att det inte går att ringa åldern vilket gör den helt värdelös. Strunta i åldern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

  Blogabout

Min profilbild






RSS 2.0