POSTED: 2009-04-12 @ 17:50:34     Comment here (1)

Helgrapport v.15 - Premiärdopp och schtekarfekke....

Notis: Detta inlägget är skrivet under påverkan av Maria Carey på högsta volym, ingen sömn på över ett dygn och med en svårighet att komma åt tangenterna ordentligt. Anledningen till det sistnämnda är att den normalt så feta festmetodbörsen brukar ge ett bra och maffigt sittstöd från bakfickan men tyvärr lever den slappt efter en dyr vecka!


En minst sagt händelserik helg och då framförallt lördagen. Festmetod vaknar på Nicolovius och tar första drinken på en solig balkong vid tio. Dagen är en sådan där dag som bara är meant to be bra! I sommarutstyrsel rör vi oss upp från Malmö till Landskrona och Nyhamn med ingenting annat än livsglädje i tankarna! På vägen hinner vi med en öl i solen på den lokala puben, lite fotboll på torget och en tipspromenad på CityGross! Tyvärr så fick vi inte lämna in svaren och delta i utlottningen av en chockladkaka för åldersgränsen var 12! Trots att vi målade en så snygg kyckling och allt på blanketten!

Väl nere vid vattnet skulle vi grilla, men den lilla detaljen att elgrillen behövde en sladd glömdes och kötet slängdes på stekpannan istället. Men lika glada är vi för det (Apropå lika glad är jag för det så blev vi sugna på att slänga upp lite sköna texter i slutet av inlägget). En middag, lite buzz som slutade i vinst till killarna och ett par dunkar vin senare tog vi en racerbulle upp till Helsingborg och Zoobar. På den baren var det ett riktigt bra drag! Tyckte alla förutom en metodare som somnar sittande mellan två okända tjejer! Lite senare går han ut, somnar på gatan för att efter ett par minuter haka på oss andra till Gastro, vårt egentliga mål! Det tog kanske trettio minuter, sen somnar han inne på Gastro också!, blir utstlängd men lyckas efter ett tag övertyga vakten om att festen inte blir någon fest om inte han är där inne. NUU är han desto piggare och festmetod river gärnet inne på dansgolvet, på borden, ja i stort sett överallt. Nattklubben på kvällen var ett privat evenemang och bland det lökigaste vi har sett på länge. Stället fick stureplansklubbar att verka som ölhak! På borden, omringade av rödklädda sametsstolar stod det champanger överallt. Vi konstaterade dock ganska snabbt att många av personerna som var där hade haft denna festen i tankarna under många veckor. Några var inflygna från utlandet, några verkade bröllopsfira men ALLA spenderade lösöre i barerna! Läskigt, inte det optimala stället för studenter.

Vid fyratiden tog efterfesten fart nere i Nyhamn igen och bad vankades under de mörkaste timmarna. Någon metodare låste in sig i duschen med en av värdens lillasysters kompisar, någon spelade guitarhero och någon fick håret fullt med Coca-Cola som straff för att somna under efterfesten. Summa sumarum var det en oootrolig kväll med bra folk, bra musik, bra lek, bra mat och framförallt GRYM fest!!



Första ölen i glas



Weissbier!



Precis bakom det röda huset badades det hela natten

 


Solen värmde på förförfesten




Gastro kök och bar




Jag fångade en räv

Jag fångade en räv idag,
men räven slank ur näven
Men lika glad är jag för det,
men gladast är nog räven

Tralla…….

Jag fångade en präst idag,
men prästen slant i gatan
Men lika glad är jag för det,
men gladast är nog satan

Tralla….
Jag fångade en tjej idag,
Men tjejen slank ur sängen
Men lika glad är jag för det,
vi fortsatte på ängen

Tralla…….

Jag mjölkade en ko i dag,
men när jag såg på juvret
Så hade jag nog tagit fel,
för gladast var nog tjuren

Tralla…….

Jag fångade en bög i dag,
men bögen slank ur näven
Men lika glad är jag för det,
men gladast är nog röven…

Tralla…….



Kommentarer
Postat av: Susanne

Er helg verkar har varit helt fantastisk alltså!

Landskrona verkar ju vara en riktigt vacker stad!

2009-04-13 @ 18:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

  Blogabout

Min profilbild






RSS 2.0